Business is booming.

Нощният транспорт в София окончателно спира до 2021 г.

0
0
Столичният общински съвет в четвъртък окончателно гласува спирането на нощния транспорт в София до края на годината. Закрита бе и линия 306, която свърза столичния квартал “Младост” с центъра на града. Причината е срив на приходите на Центъра за градска мобилност след отварянето на третата линия за метрото. В същото време обаче бяха създадени две крайградски линии 21 и 22, с разделянето на съществуваща, които бяха поверени на частната фирма „МТК Груп“. Едната да обслужва маршрута Централна гара – село Войнеговци, а другата да стига до село Подгумер. „Стана ясно, че преди да има решение на Общинския съвет фирмата вече е закупила нови автобуси и дори беше програмирала техните табели“, коментира след заседанието независимият съветник Борис Бонев. „С разделянето на линия 21/22 се дават нови 600 000 лв. годишно за обслужване на линия с 1200 пътника средно дневно“, алармираха преди дни от „Спаси София“, когато решението бе прието от транспортната комисия на общината. С остра реакция по казуса излязоха и съветниците от БСП. „БСП отдавна, на всички свои форуми и във всички свои решения, се обяви срещу безразборното и лобистко отдаване на концесии на държавно и общинско имущество и дейности в полза на частни оператори. Пускането на две отделни линии по направлението на автобуси 21 и 22 за Войняговци и Подгумер показва двоен стандарт при решаването на съдбата на различните линии в София“, посочиха оттам. И се аргументират, че в самия доклад на вносителите на тази точка става ясно, че други райони в града имат далеч по-голяма нужда от повишаване на качеството на транспорта, но очевидно „ГЕРБ взеха поредното необосновано и лобистко решение“. Още нови линии От 1-ви октомври се създава и нова тролейбусна линия 3, която свързва „Банишора“ с Окръжна болница. Нейният маршрут ще е от депо „Надежда“ – надлез „Надежда“ – бул. „Княгиня Мария Луиза“ – ул. „Опълченска“ – бул. „Ген. Н. Скобелев“ – НДК – бул, „Васил Левски“ – бул. „Цар Освободител“ – бул. „Цариградско шосе“ – УМБАЛ „Света Анна“ и обратно: УМБАЛ „Света Анна“ – бул. „Цариградксо шосе“ – бул. „Цар Освободител“ – бул. „Васил Левски“ – бул. „Патриарх Евтимий“ – бул. „Ген. Н. Скобелев“ и по маршрута до депо „Надежда“. Одобрен бе и нов маршрут за тролей 8 и ще свързва „Манастирски ливади“ със Сточна гара. Временният маршрут на тролей №7, който заради строежа на метрото минаваше през Сточна гара до „Люлин“, се връща към постоянния си маршрут през Петте кьошета до „Люлин“. Автобусна линия 90, която обслужва северните райони на София вече ще прави връзка с метростанция „Владимир Вазов“, с което жителите на „Бухово“ и „Кремиковци“ имат директна връзка с подземната железница. Резултати Резултатите за шестмесечието на Центъра за градска мобилност показват загуба от 13.3 милиона лева. 20 млн. лв. ръст на задълженията към доставчици, 11 млн към свързани предприятия. 30 млн спад на приходите (само за второ тримесечие спадът е 50%), посочи преди дни Владислав Панев, общински съветник от „Демократична България“ и съпредседател на „Зелено движение“. Той направи предложение годишната карта от 365 лева за градския транспорт в София да може да се плащат разсрочено. „Разсрочването, което предлагаме е точно за да подтикнем повече граждани да се възползват от дългосрочната опция за притежаване на карта за градски транспорт. То ще доведе лоялни клиенти за години напред, като при това не тежи по никакъв начин на текущото състояние на ЦГМ“, посочи той. Предложението бе за разсрочване на двата вида годишни карти на 4 вноски – 3 по 100 и една от 70 лева за персонализираните карти, и 4 по 150 лева за неперсонализираните. Гласуването на предложението бе отложено за искане на финансово становище от ЦГМ.  

България – Източник: Медиапул.бг
RSS новини от България

Коментарите са затворени.